I 2018 ble Foldvik Familipark kåret til nr.1 på kundetilfredshet i NORGE!!

Under den norske HSMAI Dagen på Hotel Continental mandag 24. september delte HSMAI, i samarbeid med det tyskbaserte selskapet Customer Alliance, ut de første nasjonale Guest Experience Award i Norge. Prisene er basert på kundetilfredshetsdata og anmeldelser i forskjellige portaler, som TripAdvisor, booking.com, Hotels.com, Google, Facebook og så videre. Blant 1200 aktører ble 10 nominerte til prisen. 

Om vinnerne var begrunnelsen følgende:

“Our winner for the 2018 HSMAI & Customer Alliance Guest Experience Award for Attractions goes to a family-friendly Amusement Park in southern Norway. From tractor rides, to mini-golf and animal petting, this is a favourite destination for many children and for those young at heart. Most of all, this amusement park demonstrated a commitment to a holistic guest experience approach beyond the park, responding to over 40% of the online feedback provided by guests. In addition to their outstanding guest experience, we’re certain that they will continue to entertain children for years to come! With no further ado, we are proud to announce the 2018 HSMAI & Customer Alliance Guest Experience Award for Attractions in Norway goes to Foldvik Family Park.”

De andre nominerte var:
Supreme Roastworks AS
The Well
BarBarista
Cardinal
The Fram Museum
The Norwegian Museum of Cultural History
Troldhaugen
Norsk Oljemuseum/Norwegian Petroleum Museum
Grieghallen

I 2015 mottok Foldvik Familiepark med stolthet bygdeutviklingsprisen. Dette er en bedrifts og næringsutviklingspris der kandidatene blir vurdert ut i fra følgende kriterier:

  • Økonomisk resultat/lønnsomhet
  • Nyskaping/originalitet
  • Sysselsetting, særleg for kvinner og ungdom
  • Sosial og miljømessig berekraft, herunder utnytting av lokale ressurser, fortrinn og ringvirkninger i lokalsamfunnet

Her er noen av juryens begrunnelser for at Foldvik Familiepark ble tildelt BU prisen for 2015

«Innstillingen begrunnes med at Foldvik Familiepark AS har etablert en bedrift med betydelig omfang. De har klart å etablere en familiepark der landbrukets verdier reflekteres gjennom tilbudet. Det bugner av blomster i parken, og det er mulig å plukke jordbær til eget bruk og kjøpe grønnsaker og blomster. Kandidaten tenker kvalitet i alle ledd, noe som kundene setter stor pris på»

«Parken framstår som ukommersiell ved at når billetten er betalt kan lommeboka legges vekk, med mindre man vil ha litt mat eller en is utover dagen. Foreldrene slipper masete barn og kan heller kose seg sammen med barna, slappe av og skape de gode minnene sammen».

«Kandidaten søker hele tiden å utvikle en stadig større bredde av opplevelsestilbud til gjestene, alt innenfor rammene av «gøy på landet» og gårdsverdier. Fra å tilby gjestene kontakt med dyr og forskjellige aktiviteter er tilbudet nå utvidet med å gi 2 daglige teaterforestillinger. Visjonen om «gøy på landet» har kontinuerlig blitt videreutviklet til at Foldvik Familiepark skal være «stedet der gode minner skapes». Denne visjonen er godt plantet i drift og utvikling av bedriften».

helene-og-sigmund-foldvik-fikk-bu-prisen-2015-og-fikk-gratulasjoner-fra-larvik-kommune-og-vestfold-bondelag

I 2010 ble parken hedret med Emilprisen. Her er juryens begrunnelse:

«EMIL står for entusiasme, motivasjon, ideer og lagspill.  Dette finner til fulle hos denne prisvinneren, uttaler juryen. Bedriften har utviklet seg kontinuerlig og akselererende hvert år siden den spede starten midt på 80-tallet.  Gården var den gang stor på selvplukk av jordbær.  For at barna skulle ha et sted å være mens foreldrene plukket, rigget gården opp et huskestativ, en sandkasse og noen kanininnhegninger.  Det ble raskt populært. Ved generasjonsskiftet i 1997 valgte neste generasjon å utvikle aktivitetene til et selvstendig tilbud. Det legger i dag beslag på drøye 90 000 m2.  Dette er en ekte gård, ingen kulisse.Prisvinneren vil at folk skal få gode sommerminner og det har de lykkes med siden antall besøkende øker år for år.  Bedriften er åpen fra midten av mai til slutten av august. Juryen er videre blitt fortalt at prisvinneren fremdeles har nye ideer for å utvikle bedriften videre samtidig som de ikke ønsker å bli en familiepark med de råeste eller største attraksjonene.  De ønsker å holde på grunnkonseptet og representere en annerledes opplevelse.  De beste minnene får man ofte der man selv er delaktig i å skape dem isteden for å bli servert disse ”ferdig fordøyd”.  Dette er noe av grunnideen bak familieparken, uttaler prisvinneren.  Med andre ord kandidaten en ordentlig EMIL-prisvinner verdig».